Vanliga frågor och svar
Din faktura syns inte längre på Mina sidor. Om du har fått ett fakturameddelande som hänvisar till Mina sidor, kommer du undantagsvis att få fakturan per post. Framöver kommer din faktura att skickas per e-post, post eller e-faktura/autogiro, beroende på din betalningsmetod.
Om du betalar i flera rater, kommer betalningsraterna att vara olika stora eftersom vi fakturerar enligt säsongsvarierad premieförbrukning. I praktiken betalar du mindre för vinterhalvåret, och mer för sommarhalvåret.
Waytobill är Alandias betaltjänstleverantör.
Kontakta oss via Mina sidor här på webben. Du kan även skicka mail till kundtjanst@alandia.se eller ringa oss på tel. 08 – 630 02 45
- Logga in på din internetbank och beställ en ny e-faktura.
- Välj Alandia Försäkring Abp som betalningsmottagare.
- Skicka in formuläret. Då du är både vår försäkringstagare och betalare behöver du inte fylla i kundnummer och namn, ditt personnummer som visas i formuläret räcker som identifikation.
I fortsättningen får du fakturan från Alandia direkt till din internetbank.
Nya Mina sidor
Vi har gjort en uppdatering på Mina sidor och jobbar kontinuerligt för att det ska vara enkelt och smidigt för dig att sköta försäkringsärenden hos oss.
Under en övergångsperiod kan det ske fördröjningar med vissa funktioner på Mina sidor. Märker du störningar eller har du svårt att hitta det du letar efter så är du varmt välkommen att ringa vår kundservice på 08-630 02 45 så får du hjälp snabbt via telefon.